Σάββατο 27.06.2026 ΚΕΡΚΥΡΑ

Σήμερα η σύμβαση για την επέμβαση σε τέσσερα σημεία του προβληματικού αγωγού ύδρευσης

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ/ΑΡΧΕΙΟΥ.
ΔΕΥΑΚ
26 Ιουνίου 2026 / 09:48
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΤΣΑΪΤΗΣ

Υπογράφεται το μεσημέρι μετά την παρέλευση δυο ολόκληρων χρόνων η σύμβαση για την απορρόφηση των σωστικού 1,6 εκ. από το υπουργείο Περιβάλλοντος (ΥΠΕΝ).

ΚΕΡΚΥΡΑ. Μόλις χθες, η υπόθεση της αντικατάστασης των πλέον προβληματικών τμημάτων του δικτύου ύδρευσης στον Δήμο Κεντρικής Κέρκυρας είχε αναδειχθεί από την Ενημέρωση με το ερώτημα «Πότε επιτέλους θα γίνουν τα έργα ύδρευσης;». Η διαβόητη χρηματοδότηση των 1,6 εκατ. ευρώ σέρνεται ως υπόσχεση εδώ και δύο χρόνια, με την Κέρκυρα να παραμένει σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Αφορά τέσσερις στοχευμένες παρεμβάσεις σε σημεία του δικτύου που επί χρόνια παρουσιάζουν συνεχείς θραύσεις, διαρροές και διακοπές υδροδότησης.

Σήμερα, με την υπογραφή της σύμβασης μεταξύ της ΔΕΥΑΚ και του αναδόχου, η συγκεκριμένη προοπτική περνά επιτέλους στο στάδιο της υλοποίησης. Πρόκειται για ένα έργο που είχε εξασφαλίσει τη χρηματοδότησή του εδώ και αρκετούς μήνες, αλλά απαιτήθηκε η ολοκλήρωση των διαδικασιών δημοπράτησης και ανάδειξης του εργολάβου ώστε να φτάσει στην αφετηρία των εργασιών.

Οι παρεμβάσεις αφορούν την αντικατάσταση παλαιών αγωγών ύδρευσης σε τέσσερα κρίσιμα σημεία του δικτύου, μεταξύ των οποίων και η οδός Νικολάου Αρμένη, όπου οι βλάβες έχουν επανειλημμένα προκαλέσει προβλήματα στην υδροδότηση και την κυκλοφορία. Στο αντικείμενο περιλαμβάνεται επίσης η αντικατάσταση του προβληματικού αγωγού στη Σωτηριώτισσα, καθώς και δύο ακόμη τμήματα του δικτύου στις Δημοτικές Ενότητες Κερκυραίων και Αχιλλείων, τα οποία επιλέχθηκαν με βάση τη συχνότητα των βλαβών και τις μεγάλες απώλειες νερού.

Η σημασία του έργου δεν βρίσκεται μόνο στη μείωση των διαρροών, αλλά και στην αποκατάσταση της αξιοπιστίας ενός δικτύου που τα τελευταία χρόνια λειτουργεί στα όριά του. Κάθε θραύση συνεπάγεται πολύωρες διακοπές υδροδότησης, απώλεια πολύτιμων ποσοτήτων νερού, κυκλοφοριακές επιβαρύνσεις και αυξημένο κόστος αποκατάστασης.

Βεβαίως, η αντικατάσταση των συγκεκριμένων αγωγών δεν λύνει συνολικά το υδρευτικό πρόβλημα της Κέρκυρας. Δεν αυξάνει τις διαθέσιμες ποσότητες νερού ούτε υποκαθιστά τα μεγάλα έργα του εξωτερικού υδροδοτικού συστήματος, τα οποία εξακολουθούν να εκκρεμούν. Αποτελεί, όμως, ένα ουσιαστικό βήμα για τη βελτίωση του εσωτερικού δικτύου και τη μείωση των καθημερινών βλαβών, σε μια περίοδο κατά την οποία η αυξημένη θερινή ζήτηση δοκιμάζει τις αντοχές των υποδομών του νησιού. Με την υπογραφή της σύμβασης, το ζητούμενο μεταφέρεται πλέον από τις εξαγγελίες στην έγκαιρη και ποιοτική εκτέλεση των εργασιών.

Εμφανίσεις: 1440
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΤΣΑΪΤΗΣ

Είναι ο εκδότης - διευθυντής της Ενημέρωσης. Έχει σπουδάσει και εργαστεί ως μηχανικός και ηλεκτρονικός. Δημοσιογραφεί από τις αρχές της δεκαετίας του 1980. Έχει συνεργαστεί με σχεδόν όλες τις αθηναϊκές εφημερίδες. Διετέλεσε πρόεδρος του Συνδέσμου Ημερησίων Περιφερειακών Εφημερίδων, τον οποίον υπηρέτησε και από τη θέση του γενικού γραμματέα στο δ.σ. επί οκτώ χρόνια. Πιστεύει πως η ισχυρότερη ιδιότητα του δημοσιογράφου στην ενημέρωση είναι το ενδιαφέρον του για τα κοινά και στην επικοινωνία η έντιμη και ανιδιοτελής διαμεσολάβηση.